Winteronderhoud grasrobots

Kan ik mijn machine afleveren buiten de openingsuren? #

We hebben een plaats voorzien waarop je jouw machine kan afleveren buiten onze openingsuren. Het is aangewezen ons te verwittigen wanneer je een machine hebt afgeleverd. Liefst via e-mail. Op die manier is er een dubbele controle.

Kan ik mijn machine ophalen buiten de openingsuren? #

Dat is perfect mogelijk. Je dient ons vooraf te verwittigen, we geven jou dan de nodige instructies. Laat ons ook even weten welke eventuele extra accessoires je graag nog extra wil aanschaffen.

Op welke manier kan ik een onderhoud aanvragen? #

Wanneer je in onze winkel aflevert zonder afspraak, kunnen de wachttijden langer zijn. Wanneer je een afspraak hebt kan je jouw grasrobot afleveren op de daartoe aangeduide plaats.

Ik ondervind problemen bij mijn aanvraag voor het onderhoud via het online formulier. Wat moet ik doen? #

Wanneer je problemen ondervindt, kan je jouw aanvraag tot onderhoud mailen naar klantenservice@grasrobots.be.

Hoelang duurt een onderhoud? #

Voor aanvragen die zijn ingediend voor 1 november streven wij naar een wachttijd van maximum 14 dagen. Dit vanaf de afspraakdatum of dag van ophaling. Deze wachttijd is indicatief en heeft enkel betrekking op wat volgens de regels van de kunst kan voorzien worden zonder complicaties en bijkomende werken.

Hoelang duurt een pitstop? #

Voor aanvragen die zijn ingediend voor 1 november streven wij naar een wachttijd van maximum 14 dagen. Dit vanaf de afspraakdatum of dag van ophaling. Deze wachttijd is indicatief en heeft enkel betrekking op wat volgens de regels van de kunst kan voorzien worden zonder complicaties en bijkomende werken. Voor aanvragen die ons later bereiken gelden andere voorwaarden, tarieven en timing.

Kan ik wachten tijdens een onderhoud? #

Een onderhoud duurt verschillende uren. Dit omdat er in vele gevallen een batterijtest uitgevoerd wordt. Deze test kan vele uren duren. Na de test wordt ook de batterij volledig opgeladen, wat ook enige tijd in beslag neemt. Het is daarom niet mogelijk om te wachten op een onderhoud.

Kan ik wachten tijdens een pitstop? #

Het is niet mogelijk om te wachten tijdens een pitstop.

Hoe lang mag mijn machine bij GRASROBOTS.be staan nadat het onderhoud uitgevoerd werd? #

Wanneer jouw machine afgewerkt is, zal je worden verwittigd per sms of mail. Je ontvangt een overzicht van de uitgevoerde werken en de afhaalprocedure. Wanneer de robot na 7 dagen niet is opgehaald, ontvang je een herinnering. Na 14 dagen wordt automatisch de factuur gemaakt incl. stallingsvergoeding (30 euro). Vanaf dat moment mag jouw machine nog 3 maanden blijven staan zonder bijkomende vergoeding.

Wat is winterstalling? #

Winterstalling is een optie waarvoor je kan kiezen waarbij de robot overwintert bij ons. Je kan gebruik maken van deze optie wanneer je thuis niet de mogelijkheid hebt om de robot te stockeren. Winterstalling wordt alsook aangerekend wanneer de robot langer dan afgesproken bij ons blijft staan.

Ik kan een korting krijgen wanneer ik een afspraak maak voor onderhoud en zelf insta voor het transport naar de winkel in Dendermonde of Waregem. Tot wanneer is deze korting geldig? #

Deze korting is geldig in periode van 16 oktober 2023 tot eind maart 2024 zolang er plaats is in de agenda.

Wat is inbegrepen in het basis forfait van het onderhoud? #

Enkel wat beschreven wordt in het overzicht is inbegrepen. Zaken die niet inbegrepen zijn: Mesjes, dichtingen, verbruiksstoffen zoals dichtingsvet, klein materiaal, milieubijdrage, winterstalling, extra werk nodig voor het vervangen van slijtage onderdelen, smeren van motorreducties.

Wat houdt de controle van de vaste installatie in? #

Bij een compleet onderhoud, waarbij GRASROBOTS.be instaat voor het transport, hoort ook de controle van de vaste installatie. Wat dit juist inhoudt hangt af van het type robot en de tuin. We kunnen een controle uitvoeren op volgende punten:

  • Algemene staat van het laadstation en de zone rond het station + nakijken of de grasrobot goed parkeert en start vanuit het laadstation.
  • De laadstroom en spanning
  • De kwaliteit van het signaal
  • Insecten en dieren in of rond het laadstation
  • Laadcontacten, indicatielampjes aan het station of de zender/voeding
  • (waterdichte) opstelling van de voeding
  • Kwaliteit van het antennesignaal in de bodemplaat van het laadstation
  • Weerstand van de kabel
  • Verlies van signaal naar de aarde (aardlek)

Voor wie zijn de onderhoudsvoorwaarden en prijzen geldig? #

Behalve wanneer het expliciet vermeld wordt, zijn de opgegeven voorwaarden enkel van toepassing voor FULL SERVICE-klanten die zich in ons werkgebied bevinden. Dit zijn klanten die hun machine bij GRASROBOTS.be hebben aangekocht aan de cataloogprijs.
Je kan niet genieten van het normale tarief wanneer je bij de aankoop gekozen hebt voor ONLINE-service (korting bij aankoop) of wanneer je jouw robot ergens anders hebt gekocht.

Ik heb een kleine tuin, is een onderhoud voor mijn robot aangewezen? #

Zelfs voor grasrobots die weinig uren per jaar actief zijn, is een minimale controle essentieel.
Indien je kosten wil besparen, raden wij jou aan om minstens een pitstop te laten uitvoeren. Op deze manier wordt jouw grasrobot toch onderworpen aan een minimale controle. Eventuele problemen kunnen vroegtijdig gedetecteerd worden. Wanneer de technieker het nodig acht zal hij in dit geval een bijkomende controle of onderhoud aanbevelen.

Het was heel droog deze zomer. Is een onderhoud wel nodig? #

Zelfs voor grasrobots die weinig uren per jaar actief zijn, is een minimale controle essentieel.
Indien je kosten wil besparen, raden wij jou aan om minstens een pitstop te laten uitvoeren. Op deze manier wordt jouw grasrobot toch onderworpen aan een minimale controle. Eventuele problemen kunnen vroegtijdig gedetecteerd worden. Wanneer de technieker het nodig acht zal hij in dit geval een bijkomende controle of onderhoud aanbevelen.

Mijn robot heeft slechts 2 maanden gereden. Is een onderhoud nodig? #

Een onderhoud is niet noodzakelijk wanneer jouw robot maar enkele maanden gereden heeft. Het is in dit geval voldoende om op basis van de instructies uit de handleiding de maaier op te bergen. Je kan eventueel wel kiezen voor een pitstop. Dan ben je toch zeker dat er een minimale controle uitgevoerd wordt. Eventuele problemen of defecten kunnen tijdig vastgesteld worden zodat ze onder garantie kunnen verwerkt worden.

GRASROBOTS.be

Hoofdkantoor Dendermonde

Vijfbunderstraat 37A
B-9200 Dendermonde

Tel: +32 (0)9 337 02 88
E-mail: dendermonde@grasrobots.be

Filiaal Waregem

Henri Lebbestraat 108
B-8790 Waregem

Tel: +32 (0)56 49 01 04
E-mail: waregem@grasrobots.be

Reviews

GRASROBOTS.be
4.9
Gebaseerd op 158 beoordelingen
powered by Google
js_loader

© copyright GRASROBOTS.be 2024 | BE 0524.939.452
Privacybeleid - PrivacyinstellingenDisclaimerAlgemene voorwaarden - Referenties - Onze partners - Missie en Visie
Powered by Digi-Motions

Winkelwagen